Ett brev till Gud

Jag är inte troende, har egentligen aldrig trott på dig men just nu önskar jag mer än någonsin förut att du finns. Egentligen inte för min egen skull utan för andras. Jag vill inget hellre än att du ska hjälpa till i den här situationen. Om jag lovar att vara en bra människa i resten av mitt liv som utbyte så vet vem som helst att det är en lögn och egentligen tror jag inte heller att du skulle vilja att jag ska lova saker jag inte kan hålla. Dock hoppas jag att du, osjälvisk som jag hört att du ska vara, Gud, ska strunta mig som inte tror och har gjort mycket skit, och istället se ner på den som är helt oskyldig och verkligen behöver dig. Ja, jag är fullt medveten om att jag gör mig till åtlöje om det nu är så att det inte finns någon "all mighty" men det är värt det om det nu ska fungera.

Din otroende beundrare
Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0