Dag 4: Best friends, ok?

För att förklara dagens händelser får jag berätta lite om igår. Igår mådde mamma lite dåligt så jag gick och käkade själv. På vägen mötte jag ett par killar och som vanligt ropade de och sa att man skulle käka på det ena eller andra stället. Jag vände mig inte om för än ena kille ropade: Las Palmeras. Det är där mamma och jag bor. Han förklarade att han kände igen mig och vi började snacka lite. Han tipsade mig om en indisk restaurang och följde mig dit. Jag fick reda på att han hette Alberto och sedan drog han. Jag åt den sjuuuukt goda maten och när jag skulle betala fick jag massa rabatt och när jag frågade varför sa mannen bakom disken bara: You friend of Alberto. Jag gick glatt förvånad ifrån stället och stötte sedan på Albertos kompis, Jaman. Jag pratade med honom en stund och gick sedan hem.

I morse ville mamma gå längs stranden igen men jag kände inte riktigt för det så jag stannade på hotellet. Efter en timmes pluggande i värmen fick jag nog och gick ut på stan. Gick åt ett annat håll än jag gjort innan och upptäckte att vårt hotell ligger vägg i vägg med ett köpcenter med samma namn. Utanför stod ingen mindre än Alberto och delade ut flyers. Jag tog en bunt och hjälpte honom. Det visade sig att det var hans jobb. Jag delade ut flyers tills han slutade och efter vi bestämt att ses på kvällen drog jag hem till hotellet igen.

Mamma kom efter en stund och vi spelade billjard och det blev några hårda matcher! Bartendern var också med på ett hörn. Jag badade i den sjukt kalla poolen och solade lite. Efter jag frestat mamma med indiskmat drog vi ut på stan och mötte på Jaman. Han fixade rabatt åt oss på samma restaurang jag var på igår och vi käkade som tokar. Vi gick sedan en promenad till hamnen och sedan tillbaka till Jaman. Vi snackade med honom och en indisk kille som heter MP tills Alberto dök upp. Jag och Alberto gick runt en stund och satte oss sedan på ett fik och drack kaffe (har saknat riktigt kaffe för vi har bara druckit pulverkaffe). Jag drog sedan tillbaka till hotellet men mötte MP som gav mig en inbjudan till Julafton. Fick VIP biljett så alla drinkar blir gratis för mig tills klockan 11. TACK MP!

(ny tröja!)

Hoppas alla har det bra!
Ollie

Dag 3: Corralejo beach

Den som sa att det är snyggt att vara blek måste ha varit svensk för det är bara svenskarna här som är lika bleka som jag. Kanske jag borde säga lika lik-bleka som jag.

Jag sov helt otroligt bra i min hotellsäng. Vaknade utvilad och det bestämdes att vi skulle gå tills vi hittade surfing-skolan vi sett när vi åkte in i Corralejo. Det blev en timmes gång innan vi stannade och fyllde på med vätska på en liten bar som hette windbar. Jag väntande nästan mig att jag skulle få se Linn som är min syster och hennes pojkvän Linus där. Det var bara massa bruna surfare som att i baren och sen mamma och jag. Vi fortsatte sedan att gå en bit till på stranden och upptäckte massa ringar av sten som folk byggt upp på stranden av lavastenar. Tydligen så var det en nudiststrand och ringarna var tillför att få lä och lite privatliv. Jag kan forfarande inte fatta hur häftig naturen är här eller avsaknaden av levande växter kanske jag ska säga. Jag kan inte förstå att någon kom på tanken att bosätta sig här men är så klart glad för det. Hur som helst, jag lämnade mor min i en tom ring (hon var påklädd) och gick vidare för att hitta skolan. Tillslut kom jag fram och fann tre otroligt snygga sufkillar. Måste erkänna att det var svårt att koncentrera sig på vad de sa. De gav mig en broschyr så jag har kunnat läsa infon de sa till mig. Gick sedan den timme långa promenaden tillbaka till hotellet och satte mig vid baren och pluggade. Jag kan vara duktig om jag vill.
Nu ska jag och mamma snart dra ner på stan och käka indisk mat! Sedan blir det till att leta upp ett par nya skor för jag har fruktansvärda skavsår på fötterna. Kanske flippflopps?
ses snart!
Ollie

Dag 2: Corralejo

Sitter nere i receptionen på hotellet mamma och jag bor på och tänkte låna internet men det verkar som om det kostar massa pengar. Jag är lat så jag orkar inte gå till vår lilla lägenhet, leta upp euros och försöka förklara för den lille gubben (som aldrig ler) vad jag vill. Hur som helst. Dagen började med att vi gick upp klockan 4 på hotellet i Danmark och tog oss till Kastrup. Efter incheckning sprang vi desperat och letade efter kaffe men inget var öppet 5 på morgonen. Vi tog oss sedan igenom säkerhetskontrollen och jag började åter igen leta efter ett ställe där de sålde kaffe. Hittade ett tillslut så glatt slog vi oss ner och väntade på att tiden skulle gå. Min mamma har fått en iPad ifrån jobbet så jag satt och lekte med den en stund. Ett antal timmar, hipphipp-skämt och sparkar från en irriterande unge landade planet på Fuerteventura. Måste säga att jag blev lite förvånad över hur det ser ut här. Om jag hade googlat ön hade jag fått reda på att det är en vulkanö. Det är skrämmande vackert, allt är nästan lite rött förutom sanden som är nästan helt vit. Det är bergigt och kalt men här och var sticker palmerna upp. (Måste bara säga att gubben i receptionen log precis! Det är otroligt.) Hela ön ser ut som den har dött och det som fortfarande lever här gör det knappt men ändå vill jag kalla det underbart!

Hotellet vi bor på, Las Palmeras, är jättefint. Vi bor i en liten söt lägenhet på andra våningen, dock gick det inte att öppna dörren först men en man som renoverade rummet bredvid tog nycklarna ifrån oss och lyckades till sist öppna och oljade alltihop. Han pratade oavbrutet med oss på spanska och vi nickade, log och sa gracias! De har supermarkets här som säljer svenskt äppelmos, vi köpte inte det. Jag har försökt hitta de inte turistiga delarna av stan medan mamma sovit. Det har gått sådär, över allt ser jag bleka nordeuropéer. Hittade lite bostadsområden där det inte fanns några hotell men gick inte allt för lång. Jag tror inte jag hade hittat tillbaka om jag gått längre. Har redan fått flera erbjudanden om att följa med spansktalande män hem till dem. Jag tackade nej och när de inte slutade följa efter mig förklarade jag att jag skulle till min store pojkvän, ack om jag hade en stor pojkvän xD. Jag borde kanske väcka min mamma nu.

Några timmar senare:

Mamma är sov massa mer så jag drog ut och gick i två timmar till. Kom precis tillbaka efter att ha käkat! Som ni kanske fattar kostade inte internet massor hahaha.

see yaa soon!

xoxo Ollie

Dag 1: nästan på väg!

Ligger nu i sängen på hotellet i Örestad. I morgon bär det av till flygplatsen! Det har varit en riktigt jobbig dag. Sa hejdå till Ola. Kan inte fatta att jag inte kommer träffa honom på ett halvår.

Stolt!

Alla flickor har rätt till att gå i skolan

På fredag spelas föreställningen Drömma som min klass skrivit på Apelrydsskolan i Båstad.

Där kommer man kunna skänka en slant till musikhjälpen.

Alla bidrag gör skillnad, stora som små!

RESA!

Så nu är det helt bestämt! Jag och moder min åker till Fuertoventura den 18/12 :D WOHO! Jag kan inte fatta att jag ska resa till ett varmt land för första gången sedan jag var 12 år! Kan inte knappt vänta! Längtar massor! :D:D:D:D:D

Ibland rullar det

När jag kom hem till mamma blev jag lite orolig för hon började med att säga:
"Olivia, jag har tänkt lite..." Det visade sig inte alls vara något allvarligt utan bara att hon vill att vi ska fira jul på Cypern och hon sa att hon skulle betala min resa med. Det är verkligen inte så att man tackar nej hahaha. Så troligen åker jag och mamma till Cypern den 22 dec och jag åker tillbaka till sverige så jag kan åka till London den 30 :D mitt lov kommer vara fett! Synd att jag måste plugga matte och projektarbete under tiden bara.

femtedecembertvåtusenelva

Hejhejhej!
Idag är det en såndär dag som egentligen är helt värdelös men ändå lite fin. Upptäckte när jag kom till skolan att två av mina tre lektioner var inställda. Jag sitter nu i matsalen och väntar på bussen som går kl 2.

Har precis käkat lunch och innan det hade jag och Sofie redovisning på vårt projekt i skapande verksamhet :D

tusen tack till Viktoria som var modell åt oss!