Vilse i Oslo

Oslo, ja nu är jag här och har varit det ett tag, i 12 dagar för att vara exakt. Jag vet inte riktigt hur det känns än. Jag saknar jättemycket att kunna snabbt åka hem till vänner och hälsa på. Det är svårt att vara i en stad där man inte känner någon. Utan Ida hade jag inte stått ut. Samtidigt som det är jobbigt så är det också kul, för nu kan jag börja helt på nytt igen, ingen som känner mig och det är faktiskt ett litet äventyr. 
 
Som vanligt sitter jag och Ida på Tea Louge som är ett Café rakt över parken ifrån lägenheten. Här är det alltid sjukt kallt men de har gratis wifi som vi kan använda i alla fall, så här är vi nästan varje dag för att kunna använda vår bästa vän googlemaps. Tack vare google maps och ruter (norsk reseplanerare på nätet) lyckades jag ta mig till första dagen på jobbet som gick helt okej. Ska jag vara helt ärlig hade jag nästan lite ångest när jag gick därifrån. Vet inte riktigt vad jag håller på med, jag jobbar med barn, jag som knappt kan ta hand om mig själv. Det blir inte bättre att jag inte förstår norska men det är antagligen väldigt nyttigt för mig! Snart ska jag få mitt oppdragskontrakt som gör att jag kan få norskt personnummer vilket kommer göra väldigt många saker enklare, då kan jag få internet och norsk telefon samt bankkort. 
 
Det har egentligen inte hänt så mycket här på senaste mer än att två vänner ifrån Skåne kom hit och hälsade på vilket var väldigt trevligt och att vi försökt lära oss staden vilket går bättre och bättre. Jag hoppas allt kommer lösa sig här, att det ska bli toppen eller som man säger här: Kempegrejt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0